Criticar per criticar

S’ha dit que les dones són expertes en criticar-se i posar-se a parir les unes a les altres. Però això és perquè no es coneix massa la tendència a criticar el pròxim quan s’ajunta un grup homes gais en determinades circumstàncies (reunions socials, oci nocturn, etc).

Ja sé que és un estereotip i un topicàs, i que, de fet, tothom es critica, homes o dones, homos, heteros o bis. Però la gràcia d’aquesta fal·lera “criticona” de molts gais és que, per un costat, exterioritza l’enveja que tot el gènere masculí ens tenim els uns als altres (si les dones són envejoses, els homes ho som el triple i aquí no hi ha cap diferència entre homosexuals i heterosexuals) i, per un altre, a través de l’acte de motejar-se mútuament es parodien els insults que hem rebut tota la vida ja sigui a l’escola, a través dels acudits de marietes, etc.

Heus aquí una compilació de motes reals que he sentit en la meva experiència per aquests mons de déu, posats per homes a d’altres homes, of course:

La Taladro (taladrava tothom amb la seva verborrea)

La Ojalá (te mueras)

La Tía vinagre (qui no té una tieta amargada a la seva família?)

La Giganta glotona (el mote, per cruel i políticament incorrecte, no té perdó de Déu)

La Senyora Paquita (personalment m’encanta, les senyores paquites són sembre encantadores)

Hali McBeal (no, no és cap falta d’ortografia, és que el noi tenia halitosi, pobre)

La Pequeputa (baixet, però matón)

Le Mâle (d’entrada semblaria un mote positiu, però cal dir que precisament la intenció era irònica, o sigui que…)

Las Aguarrás / Las Acetona (sí ens deien així a mi i a un amic, en referència a la nostra corrosivitat, o sigui que aneu en compte!)

La rateta (que escombrava l’escaleta).

Famoses vàries: La Heidi (visca la innocència), la Aramís Fuster (recordo que era un noi que duia rastes, llegia les mans i tirava les cartes del tarot… el mote li venia al dit…), la Duquesa de Lugo (per sort del noi en qüestió, el mote feia referència als seus orígens gallecs i no al seu quocient intel·lectual), la Antonia Dell’Atte (pobres Tonis; per cert, no cal dir que a mi més d’una vegada m’han dit Raffaella Carrà).

P.S. Dedico el post a qui s’hagi pogit sentir al·ludit, mai se sap qui pot googlejar. Com es diu sovint, més val que parlin de tu malament que que no en parlin!

Anuncis

7 responses to “Criticar per criticar

  1. A mi, a una feina que vaig estar durant set anys, em van posar Tornasol. Segurament, també me’n van posar d’altres menys “graciosos”, però aquests no els vaig esbrinar, hahahaha.

  2. Què bo. Jo coneixia a un Tornassol (el vaig conèixer en una feina però em van “xivar” que a la facultat li deien Tornassol i és que era la viva imatge). Això sí, el professor tornassol del Tintin (suposo que ve d’aquí) no duia barba, així que jo t’hagués posat profesor bacterio!

    Ei que consti que dels motes de la llista només dos els vaig posar jo, jeje tan dolent no sóc.

    Per cert, ara que penso, quan parlo amb el meu company poso motes “carinyosos” a la sogra (per fer-lo cabrejar), i motes no tan carinyosos als cunyats (vull dir les parelles dels germans del meu xicot i les de les meves germanes, vaja els que no són família de sang), etc… Crec que és una activitat d’alt risc, com m’enxampin!

  3. No crec que tingui alt risc. Sempre he pensat que a la feina has de tenir un malnom; si no el tens, és com si no existissis. I això és pitjor, vol dir que ningú es fixa en tu, hahahaha.

    El Tornassol d’en Tintin, no portava perilla?

  4. Mira que en sou! 😉

    Jo, personalment no he tirat mai dels malnoms, de fet tenia un veí al que deien Moruno, tenia la pell tirant a fosca. Vaig haver de comprovar que era el seu cognom per fer-ho servir.

  5. Ahajajaj!
    M’encanta i m’he sentit molt identificat!
    Jo tb n’he dit de molt bésties!! ahajaj q bó!

  6. I si, of course, els gais tenim moooolta més gràcia criticant i xismorrejant q totes les ties juntes!

  7. jo coneixo un que li deien “el persiana” pq s’enrollavaaaaaaaaa….XD

Deixa un comentari

