Les llistes que em faltaven (I): 70’s

Us recordeu de la sèrie “els meus 8 discos dels 80” amb què vaig començar aquest blog? Si no, podeu fer un cop d’ull als arxius… La veritat és que ara mateix se m’han passat bastant les ganes de fer de cutre-periodista musical amateur, que per a això ja estan molts altres que ho fan molt millor que jo. Però no em podia estar de compartir aquestes llistes, així que aquests dies us passaré les meves llistes dels meus 7 discos dels 70 i els meus 9 discos dels 90.

Comencem sens més pels 70. Lògicament, la part final de la dècada era la que havia de tenir més pes… un té l’educació musical que té…

David Bowie – The rise and fall of Ziggy Stardust (1972)

ziggystardust

Hits imprescindibles: Five years, Starman, Rock’n’roll suicide

Val, aquesta no està al disc, però us penseu que es feien molts videoclips a l’època?

Lou Reed – Transformer (1972)

loureedtransformer

Hits imprescindibles: Vicious, Perfect day, Satellite of love (sorprenentment “Walk on the wild side” no és una de les meves favorites!)

Oi que és graciós el vídeo?

The Clash – The Clash (1977)

the_clash

Hits imprescindibles (ho sento pels puristes però he triat la versió americana de l’àlbum): Clash city rockers, I’m so bored with the USA (ideal per combatre l’Obamania), Complete control i… no surt al disc, però la cara B “1977” és tot un himne: “No Elvis, no Beatles, no Rolling Stones in 1977!”

Blondie – Parallel Lines (1978)

blondie_-_parallel_lines

Hits imprescindibles: One way or another, Sunday girl (genial la versió que van fer Romeos), Heart of glass.


Siouxsie and the Banshees – The Scream (1978)

siouxsie__the_banshees-the_scream

Hits imprescindibles : Jigsaw Feeling, Carcass, Switch i, com no, el single “Hong Kong garden“, que de fet originalment no estava al disc.

Joy Division – Unknown Pleasures (1979)

unknownpleasures

Hits imprescindibles: Disorder, New dawn fades, She’s lost control, Interzone.

Oi que és genial aquest videomuntatge amb imatges del 2001 de Kubrick?

The Cure – Boys don’t cry (1979)

the-cure-boys-dont-cry-front

Hits imprescindibles:  Boys don’t cry, Plastic passion, 10.15 Saturday Night, So What (genial exercici dadaïsta on Robert Smith llegeix els ingredients d’un gelat), Killing an arab. Novament, per a desgràcia dels puristes trio un llançament americà d’un grup anglès. Què hi farem si els grups anglesos sempre han seleccionat millor les cançons per als seus llançaments americans!

P.S. Endevinareu els meus 9 discos dels 90? S’accepten apostes!!!

8 responses to “Les llistes que em faltaven (I): 70’s

  1. No penso fer cap aposta sobre el que t’agrada dels 90’s.
    En lo dels 70’s només coincidim en els dos primers, la majoria dels altres ni els conec. Alguna canço com el boys don’t cry, i poca cosa més. I això que era l’época de la meva joventut!

  2. Bé, pensa que els artistes que he posat de la 2a meitat de la dècada eren força minoritaris i més aquí! Segur que més d’un dels discos no es va editar a Espanya al seu moment. De fet grups com Joy Division s’han “revaloritzat” amb el temps, en el seu moment era una cosa de quatre gats! Pensa que el cantant va morir sense haver conegut l’èxit.

    Així que el boys don’t cry sonava a les ràdios? Jaja jo era massa petit i de tota manera els únics records difusos que tinc de l’època entre el 78 i el 80 (aquelles fotos amb els colors gastats, de grenyes i pantalons de pana -jo també portava grenyes als 3-4 anys!-) en què mirava programes com “Aplauso” són: moltíssima música disco, molt rock progressiu, molt heavy, molt post-glam-rock i, sobretot, molt cutrerío ibèric (La ramona pechugona, etc.).

  3. Els tinc tots Rafaaaaa!!
    Ahajaj no m’ho puc creure! Em quedo amb el Ziggy Stardust, of course!!

    Dels 90’s??
    A veure si n’endevino algún:

    -Nevermind de Nirvana
    -Live trough this de Hole
    -Violator de Depeche
    -Ray of light de Madonna
    -Una temporada en el infierno de Fangoria
    – Without you I’m nothing de Placebo

    Bueno, com a mínim son els q triaria jo…

  4. Jaja ara estic a la feina i tinc la llista a casa al meu ordinador… tots els que has posat m’agraden molt, especialment els de Fangoria i Depeche. Bé, Placebo no tant, no puc amb la veu gangosa del cantant! Però em sembla que dels que has posat només Live through this està a la llista. Jaja aviat destaparem el misteri…

    Per cert, quina casualitat que tinguis tots els de la llista dels 70’s! t’hauràs de fer un usuari a last.fm i així podrem saber la nostra compatibilitat musical!

  5. Com q veu gangosaaaa???
    Brian Molko té una veu genial, jo trobo que és la perfecció andrògina!
    Escolta “Days before you came” o “You don’t care abaut us” i em dius q tal! ajaja

    Quin misteri de llista… no hi ha “Nevrmind”? Com pot existir un top dels 90’s sense Nevermind?
    Jo hi afegiria tb potser el “Mechanical Animals” de la Manson, tot i q no sé si es gaire el teu estil… o el “Debut” de Björk… o el “Version 2.0” de Garbage… o potser el “Tragick Kingdom” de No doubt?
    Bé en fi.. relament els 90’s van ser la meva adolescència i els tinc mooolt trillats, segur q tb tinc tots els q posis a la llsita!

  6. escolta una cosa. no sé de quan és aquesta pàgina però jo acabo de entrar-hi. i tota la música que comentes és la meva preferida. és la que m’agradava quan era jove i encara m’agrada. ha sigut un electroxoc total ja que és difícil escoltar parlar d’aquests grups avui dia. salut

  7. t’afegeixo a preferits.

  8. Benvingut, tonimitjana. Tinc moooolt abandonat el blog. Potser això canviï aviat i ho traslladi a un altre espai. Però em pots seguir la pista entre aquí, el twitter (https://twitter.com/Rafel_SP) i el meu last.fm (http://www.last.fm/user/rasepe)

Deixa un comentari

